TIEDOTE 12.3. järjestettävästä mielenosoitusesta

vapaa julkaistavaksi heti

12.3. Joukkovoima-mielenosoitus kokoaa yhteen kaikki, joiden mielestä hallituksen leikkauspolitiikasta on siirryttävä kohti kestävämpiä vaihtoehtoja.

Elokuussa 2015 järjestetty Joukkovoima-mielenosoitus keräsi Suomessa ennennäkemättömän suuren ja monimuotoisen mielenosoituksen vastustamaan hallituksen leikkaustoimenpiteitä. Arviolta 12 000 ihmistä kokoontui välittämään hallitukselle selkeän viestin: Me emme hyväksy talouskuria ja leikkauspolitiikkaa tasa-arvoisen hyvinvoinnin kustannuksella. Nyt on aika kokoontua uudelleen.

Kenen perus- ja ihmisoikeuksista leikataan seuraavaksi?

Kuluneen vuoden aikana hallitus on leikannut työttömiltä, opiskelijoilta, eläkeläisiltä, vammaisilta ja lapsilta. Hallitus on leikannut hyvinvoinnin perusedellytyksistä ja uhannut pysyvästi heikentää työntekijöiden oikeuksia pakkolakien avulla. Samaan aikaan hallituksen tekemät kehitysyhteistyömäärärahojen leikkaukset osuvat köyhimpiin, eivätkä he etsi globaaliin pakolaiskriisiin kestäviä ratkaisuja.

Vastakkainasettelun sijaan yhdessä kohti kestäviä ratkaisuja

Joukkovoima-mielenosoitus kokoaa yhteen kaikki meidät, joiden mielestä hallituksen leikkauspolitiikasta on siirryttävä kohti kestävämpiä vaihtoehtoja. Leikkaustoimenpiteet eivät voi käydä tasa-arvon ja hyvinvoinnin edelle. Leikkauksien kohteiksi joutuneiden vastakkainasettelun on loputtava: Yhdessä pystymme luomaan yhteiskunnan, jossa pidetään kaikista huolta.

Joukkovoiman teesit ovat:

1. Leikkauspolitiikkaa vastaan Suomessa, Euroopassa ja koko maailmassa
  2. Riittävä toimeentulo kaikille
  3. Ihmis- ja perusoikeudet kaikille

Aikataulu:

• 14.00 Mielenosoitus kokoontuu Senaatintorilla ja Suurkirkon portailla. Puheita ja musiikkia!
  • 15.00 Marssi Helsingin keskustan kautta Hakaniemen torille (n. 2 km).
  • 16.00 Mielenosoitus saapuu Hakaniemeen, jossa telttoja, puheita ja musiikkia.

Mielenosoitus on puoluepoliittisesti sitoutumaton. Näkyvät puoluetunnukset ovat kiellettyjä mielenosoituksessa, mutta puolueaktiivit ovat erittäin tervetulleita. Mielenosoituksessa ei hyväksytä rasismia eikä mitään muuta syrjintää. Niihin viittaavat tunnukset ovat ehdottomasti kiellettyjä.

Lisätiedot:
joukkovoima [a] gmail.com